
Wat een avond... Afgelopen zaterdag 16 mei jl. was echt een avond met alles erop en eraan. Een volle Elzenhagen, een spannende handbalfinale in de Next Handball League, een topsfeer, huldigingen en een gezellig feestje in het VOC Café. Precies zoals we het graag zien. Een mooie afsluiting van een fantastisch seizoen!
Kampioen Next Handball League 2025-2026
Nadat de basis twee weken geleden was gelegd bij de eerste finalewedstrijd uit tegen SEW DS 2 (een 23-32 overwinning), kon onze dames 2 het kampioenschap al ruiken. Maar het moet dan ook wel allemaal nog maar even lukken. Er volgde een spannende wedstrijd vol emoties waar SEW met 25-27 won maar dat was natuurlijk niet voldoende om onze dames van het kampioenschap af te houden. In de reguliere competitie bovenaan geëindigd en uiteindelijk ook in de finale de beste. VOC Amsterdam Dames 2: kampioen Next Handball League 2025-2026. Van harte gefeliciteerd dames, een bekroning op een topseizoen!
Nadat de officiële huldiging had plaatsgevonden, nam trainer/coach Tom Zwarthoed kort het woord en richtte zich tot onze net geopereerde Alyssa. Hij riep haar uit als MVP van dit seizoen onder luid applaus van alle aanwezigen.
Huldiging Dames 1 en afscheid speelsters en staf
Vervolgens was het tijd om ook onze kersverse landskampioenen nog even in het zonnetje te zetten. Dames 1 en staf werden door onze voorzitter het veld op geroepen. Ook zij kregen een mooi kampioenschapsshirt en een groot applaus van alle supporters.
Helaas nemen wij na dit seizoen ook afscheid van een aantal dames. Voor sommigen met mooie transfers naar buitenlandse clubs, anderen stoppen (voorlopig) of zien we volgend jaar weer op het veld bij een andere (eredivisie) club. Nikki, Robin (v. G), Jette, Jill, Valerie, Britney, Robin (S.) Sophie, Anne en Lynn: super bedankt voor alle mooie jaren en heel veel succes en plezier met alles wat er op jullie pad komt!
Met een lach en een traan werd daarna afscheid genomen van de technische staf: Elly-An, Kim en Ingrid. Afscheid nemen met een titel, mooier kan bijna niet. Elly-An bedankte op haar beurt de club en haar team voor de mooie jaren. En toen was het echt tijd om een dubbel kampioenschapsfeestje te gaan vieren in het VOC Café!
Via deze weg willen we graag alle supporters, ouders, vrijwilligers en sponsors bedanken voor alle support en betrokkenheid. Jullie support is goud waard. Dank!









Landskampioen: 2000, 2008, 2009, 2010, 2017, 2018, 2019, 2022 en 2026
Nationale beker: 2005, 2009, 2010,2016, 2018, 2023 en 2025
Supercup: 2008, 2010, 2016, 2019 en 2024